Sokostavaratalot -tilin YouTube -mainos herätti uteliaisuutta
Suomessa on ollut tv-mainontaa niin kauan kuin on ollut televisiotakin. Mutta nettivideomainonta on vielä sen verran uutta että kysymyksiä herää. Havainto S-edut -mainoksesta keskustelutti Twitterissä.
- Havainto: Sokostavaratalot julkaisi videon Tammikuun S-edut YouTubessa eilen, katsottu nyt yli 100k kertaa. #Mainonta #toimintaymparistö #TV
- @tuija 1 like eikä yhtään kommenttia, haiskahtaa ostetulta?
- @tuija @thpartanen Katsojakertojen osto haiskahtaa vahvasti. Kommentittomuus, tykkäymäärä ja katsojamäärät eivät ole sopivassa suhteessa,
- @tuija @thpartanen Lisäksi verrattuna muihin kanavan videoiden lukuihin epäilykset kasvavat yhä enemmän.
- @tuija @thpartanen Niin siis toiseksi katsotuin video nopeasti selattuna näytti saaneen 16 000 katselua. Miten tämä temppu tehtiin?
- @markkola mainospaikkojen ostolla, veikkaan. Ne ärsyttävät, ennen katsomaasi filkkaa pyörivät pätkät on näitä #ohita4321 @tuija @thpartanen
- @tuija Aikamoista. Katsomiskertoja mittariin, mutta sitouttaminen ja viraliteetti puuttuu. @lindstorm
- @thpartanen mainokset Youtubessa on silti suurimmaksi osaksi ihan vaan mainoksia. @tuija
- .@thpartanen sitä ihtiään. eli siis mainontaa, mainoksena sen löysinkin. reilu kolmannes kanavan kaikista katseluista http://www.youtube.com/user/Sokostavaratalot/about …
- Ensimmäiset kommentoijat käsittivät minun jakaneen kiinnostavan viraali-ilmiön. Niitähän on ihailtu ammoisista ajoista ja kiihtyvästi Antti Isokankaan ja Riku Vassisen Digitaalinen jalanjälki -kirjan jälkeen.
- Haastattelu: Antti Isokangas ja Riku Vassinen, Digitaalinen jalanjälki | mcreads.comhttpv://www.youtube.com/watch?v=6ryStSw6__Q
- Pöhinähän oli juuri Ylen äänestyksessä jopa vuoden sana!
- Kotimaisten kielten keskus :: Selfie, teinipeili ja muita pöhinää aiheuttavia sanojaToisaalta jutussa todetaan, että omakuva sopii paremmin ehkä yleiskielisempiin yhteyksiin. Omakuva onkin tyylillisesti erilainen kuin sel...
- Mutta tässä oli tosiaan kyse ostetuista katsomiskerroista, tutummin: mainonnasta. Kotimainen YouTube-mainonta on vasta alle vuoden ikäinen ilmiö.
- @markkola @thpartanen @ErkkaJaakkola mainostilaa myy YouTube viime vuoden helmikuusta lähtien suomalaisille mainostaja-asiakkaille #mainonta
- Youtube.fi:n etusivun hinta on 11 000 euroaHakukoneyhtiö Googlen omistama videopalvelu Youtube alkoi kisailla suomalaisten mainostajien rahoista toden teolla tänään. Yhtiö avasi om...
- Entä mainonnan kohdeyleisön tuntemukset? Sulje silmät ja koeta kestää vain - mainosten katsominen on hinta palvelun käyttämisestä.
- @thpartanen löytyisköhän jostain statseja, moniko youtube-mainos katsotaan loppuun asti? Prosentti? Promille? @markkola @tuija
- @markkola @lindstorm @tuija @thpartanen Ei kai Google vaadi, että video katsotaan kokonaisuudessaan, jotta katselukerrat kasvaisivat
- @SeppoAlaruikka @lindstorm @tuija @thpartanen Ei mutta ei se myöskään pelkät startit laske. En tiedä missä kohtaa laskee "katsotuksi"
- @markkola jos ekat 5 sekuntia ei vakuuta, siirryn eteenpäin. Eikä aina tarvitse olla edes mainos. #attentionSpan @tuija @thpartanen
- @lindstorm @tuija @thpartanen Ei se mitään. Sun ja sunlaisten (ja mun) käytös mainoksia kohtaan on yhtä lailla arvokasta dataa.
- .@lindstorm Ärsyttäähän ne, mutta maksaisitko ennemmin itse YouTuben käytöstäsi? Jotenkin #rahoitus @markkola @tuija @thpartanen
- @martkyll näin just. Ja Youtube on tuomassa / tuonut jo myös maksullisia kanavia. @lindstorm @tuija @thpartanen
- @thpartanen @markkola @lindstorm @tuija Veikkaan monimutkaisempaa kuten katseluhistoria, videon luonne, ylihyppimiset. Lyhyesti: en tiedä.
- @SeppoAlaruikka @thpartanen @lindstorm @tuija Joo, ihan varmasti jotain tuollaista. Selviäisi ehkä Googlaamalla. Ei jaksa. :)
- Yhteisöllisen tiedontakentelun arki: Yhdessä on hauska pähkäillä, mutta jossakin se raja menee googlaisemisessakin!
- Itse asiassa on siinä ja siinä, riittääkö keskustelun osallistujien keskittymiskyky enää keskustelun jatkamiseen.
- Niin. Keskustelun käynnistänyt havaintoni oli siis se, että tavaratalo sai päivässä 100 000 katselukertaa 43 sekunnin melko tavanomaiselle mainosvideolleen. Mitätöntä perinteisen mediamainonnan lukuihin verrattuna?
- @ErkkaJaakkola mutta olen ymmärtänyt että mainostajat vaativat nyt asiakasdataa, ja sen hankkimisessa radiolla onkin tekemistä #mainonta
- Jotakin kiinnostavaa siellä kassassa ja asiakastietokannoissa näkyy, mutta mitä? Kuka S-ryhmästä kertoisi lisää?
- @IlkkaAlarotu pähkäilemme Sokostavaratalot -YouTube-tilin mainonnan kustannustehokkuutta - kuka kertoisi? #mainonta
- @tuija Kokeillaanpa ping @VeepeeAari
- Kuulolla ollaan, hashtag #mainonta !
- @tjrvnp S-ryhmä terhentynyt digimarkkinoinnin saralla tammikuussa, jatkuuko meno koko vuoden @IlkkaAlarotu & co?
- @tuija johtuu varmaan siitä, että tammikuussa ei tule #yhteishyvä'ä, vaan sekin löytyy netistä.
- Markkinointiviestinnän kehityssuunta on, että mainostajat panostavat omiin digitaalisiiin kanaviinsa ja sosiaaliseen mediaan. Mediamainonnan määrä laskee, kärsijänä erityisesti printtimedia.
- Lisää aiheesta voi lukea Liikenne- ja viestintäministeriön tilaamasta konsulttiselvityksestä.
- Markkinointiviestinnän tulevaisuus #datat #ennusteet #trendit #media @lvmfi @digitalmediafi http://bit.ly/JwHNpC
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti